מאמרים נוספים

Please reload

הכר את סביבת הנהג ואת הרכב.

November 25, 2016

בכתבה זו נעסוק בסביבת הנהג: לוח שעונים (מהות ובדיקת נוריות), המרחק הנכון של הנהג מההגה, כיוון מראות, כיצד נוהגים בזמן תקלה ברכב ובדיקות שגרתיות שעל הנהג לבצע.

 

לוח השעונים המודרני מורכב יותר מקודמו, יש בו הרבה יותר נורות ולכן לא תמיד יודעים איך לקרוא אותו ומה לעשות במידה ונדלקת נורית כזו או אחרת.

נתחיל מהעובדה הבסיסית שעל כל נהג לדעת. כאשר נורית כתומה נדלקת בלוח השעונים, יש להתייחס לנורית, במקביל נציין כי נורית צהובה לא מחייבת עצירת הרכב.

לאומת זאת נורית אדומה, פרושה סכנה ואומרת שאין להזיז את הרכב ואף לכבות את המנוע.

 

דוגמה ללוח שעונים:

כאשר מסובבים את מפתח הרכב (במידה ויש לחצן התנעה במקום מפתח) מחשב הרכב מצבע בדיקת תקינות למערכות שהוא מסוגל לבדוק בזמן עמידה. במידה והכל תקין, רוב הנוריות יכבו ויישארו רק אלה שאנו צריכים לשים לב אליהן.

 

 

 

טיפים לפני הנהיגה:

 

  1. לפני שנכנסים לרכב, לעשות סיבוב מסביב לרכב ולבדוק מצב 4 צמיגים (הכוונה לבדיקה חזותית שאין חוסר אויר או לחילופין פנצ'ר). כמו כן לבדוק שלא שברו לנו פנס ושהכל במקום. (בדיקה מהירה)

  2. באופן כללי יש לשים לב לנזילות במידה ויש (שמן, מים...)

  3. אחת לחודש לבדוק מפלס שמן מנוע (דבר ראשון בבוקר, רכב קר לפני ההתנעה)

  4. אחת לחודש לבדוק מפלס נוזל הקירור/מים, גם ברדיאטור וגם במיכל עיבוי (דבר ראשון בבוקר, רכב קר לפני ההתנעה)

  5. נכנסנו לרכב, דבר ראשון, בדיקת מרחק מההגה: ישיבה עם גב ב90 מעלות בערך, ישבן צמוד למשענת (ולא באמצע הכיסא), גב צמוד למשענת,  מושיטים יד ישרה לפנים ובודקים, המפרק של היד צריך להיות על גלגל ההגה.

  6. כיוון מראות, לפני תחילת הנסיעה, יש לכוון או לבדוק את כיוון המראות (אולי מישהו אחר נהג ברכב לפניכם, אולי הולך רגל הזיז את המראה...)

  7. מומלץ מדי פעם לעמוד לפני קיר ולבדוק את כיוון אורות הרכב (פחות או יותר)

  8. אחרי ההתנעה: לבדוק שכל הנוריות הרלוונטיות כבו ושאף נורת אזהרה לא דולקת (לחץ שמן, CHACK ENGINE, כריות אויר...)

  9. חגירת חגורת בטיחות ושיהיה לכם נסיעה טובה.

  10. בכל מקרה של תקלה או שאלה על נורית כזו או אחרת אתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני (בשעות מקובלות כמובן) ולקבל סיוע 050-3573348 יניב

 

 

Please reload

09-760-2479

התעשיה 7 רעננה